تربچه!

نویسنده : مامان تربچه!

روز سوم - جمعه 1 خرداد 94

امروز روز جزیره بود!

بابا سینا خیلی منتظر این قسمت سفر بود!

موقع صبحانه با یک خانواده ی کرمانشاهی آشنا شدیم که اونا از ما خواستن با هم بریم بیوک آدا, ما هم قبول کردیم.

با تراموا رفتیم کاباتاش ساعت 10:30 از اسکله ی کاباتاش به سمت جزیره ی بیوک آدا حرکت کردیم و ساعت 11:30 رسیدیم.

سفرنامه استانوبل بهار 94

اول با همراهان جدیدمون یک دوری توی کوچه های اطراف زدیم.

به یک محلی رسیدیم که ایستگاه درشکه ها بود. خیییییییلی بوی بدی میومد!

شاید حدود 40 الی 50 تا درشکه و اسب اونجا بودن.

از اونجایی که کرایه درشکه برای نیم ساعت گشت 70 لیر بود, تصمیم گرفتیم پیاده مسیر درشکه ها رو دنبال کنیم و برسیم بالای تپه.

چشمت روز بد نبینه, حدود 1:20 پیاده روی کردیم اون هم مسیر سربالایی!!!!!!!!!!

البته بد هم نبود, توی راه کلی ویلا دیدیم. هم خونه های قدیمی و هم ویلاهای شیک و مردن.

منظره ی استانبول از اون بالا خوب بود. البته بیشتر درخت داشت و دریا خیلی پیدا نبود.

حدود 1 ساعت اونجا استراحت کردیم و بعدش که دیدیم اصلا توان پیاده برگشتن نداریم, درشکه گرفتیم. اون هم با 35 لیر!

ساعت 3 شده بود و بابا سینا هنوز ناهار نخورده بود. من هم که طبق معول سفر, ساندویچ کره و مربایی که از هتل آورده بودم رو خوردم.

منوی یکی از رستوران های کنار ساحل رو دیدیم و گفتیم گرون هست, گارسون هم در نهایت جوانمردی ما رو راهنمایی کرد و گفت رستوران های توی کوچه خیلی ازرون تر هست.

خلاصه بابا سینا یک دونر کباب مرغ گرفت و من هم چند لقمه خوردم.

ساعت 3:30 سوار کشتی شدیم و 4:40 توی اسکله ی کاباتاش پیاده شدیم.

از اونجا هم رفتیم سمت هتل و غروب, پیاده توی خیابون های اطراف (آکسارای و لالعلی) قدم زدیم.