تربچه!

مُحرم

1390/9/5 16:51
نویسنده : مامان تربچه!
856 بازدید
اشتراک گذاری

 

قالَ علي ابن موسي الرِّضَا عليه السلام:

إِنَّ الْمُحَرَّمَ شَهْرٌ كَانَ أَهْلُ الْجَاهِلِيةِ يحَرِّمُونَ فِيهِ الْقِتَالَ

فَاسْتُحِلَّتْ فِيهِ دِمَاؤُنَا

وَ هُتِكَتْ فِيهِ حُرْمَتُنَا

وَ سُبِي فِيهِ ذَرَارِينَا وَ نِسَاؤُنَا

وَ أُضْرِمَتِ النِّيرَانُ فِي مَضَارِبِنَا

وَ انْتُهِبَ مَا فِيهَا مِنْ ثِقْلِنَا

وَ لَمْ تُرْعَ لِرَسُولِ اللَّهِ حُرْمَةٌ فِي أَمْرِنَا

امام رئوف، علي ابن موسي الرضا عليه السلام فرموده اند:

محرم ماهي بود که در دوران جاهليت، خونريزي در آن را حرام مي دانستند

اما در اين ماه، خونِ ما حلال شمرده شد؛

حرمتِ ما هتک شد؛

فرزندان و زنانِ ما به اسيري گرفته شدند؛

آتش در اموال ما افکنده شد؛

و هر آنچه داشتيم به تاراج برده شد؛

و در مورد ما پاسِ حرمتِ رسول الله نگهداشته نشد...

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

mamani helena
5 آذر 90 18:59
salam azizam ye khaheshi daram to in mah har moghe delet shekast vase manam doa kon

سلام
محتاجیم به دعا
نارینه
5 آذر 90 20:27
عراداریهاتون قبول ... التماس دعا
مامان محمد پارسا
5 آذر 90 21:05
باز محرم رسید، ماه عزای حسین / سینه‌ی ما می‌شود، کرب و بلای حسین کاش که ترکم شود غفلت و جرم و گناه / تا که بگیرم صفا، من ز صفای حسین
sara
5 آذر 90 21:43
سلام دوست عزیزم خوبی؟کوچولوی نازت خوبه؟ممنون که به وب من اومدی و نظر گذاشتی با اجازه لینکتون می کنم

سلام عزیزم
خواهش می کنم
نی نی من هم که الان احتمالا با کمک فرشته ها در حال برپا کردن هیات امام حسین هست و حتما هم حالش خوبه.



شکلات مامانی وباباش
5 آذر 90 23:36
التماس دعا
مامان ارميا
6 آذر 90 8:34
سلام عزيزم. اين روزها ما رو فراموش نكنيد. التماس دعا.
خاله جون
6 آذر 90 13:17
السلام اي وادي کرببلا السلام اي سرزمين پر بلا السلام اي جلوه گاه ذوالمنن السلام اي کشته هاي بي کفن ------------------ پرسيدم:ازحلال ماه، چراقامتت خم است؟ آهي كشيدوگفت:كه ماه محرم است.گفتم: كه چيست محرم؟باناله گفت:ماه عزاي اشرف اولادآدم است ------------------ التماس دعا
سعیده مامان آرتین (شازده کوچولو)
6 آذر 90 23:11
التماس دعا
بابای بی نام
7 آذر 90 14:45
سلام لینکتون کردم شما هم به ما لینک کنید با تشکر بابای بی نام
مامان محمد پارسا
8 آذر 90 18:50
التماس دعا
مامان علیرضا
9 آذر 90 8:15
سلام با تشکر از پست های خوبت و قلم شیرینت. التماس دعا

محتاجیم به دعا
مامان محمد پارسا
10 آذر 90 8:19
خاله جونی
ما هر وقت می اومدیم آپ بودین نمی خواین آپ کنید

عزیزم آخه اتفاق خاصی هنوز نیافتاده!
فعلا دچار روزمرگی شدیم!
مامان صفا
10 آذر 90 23:25
سلام عزيزم
عزاداريهاتون قبول, التماس دعا داريم, دلم برات تنگيده, خوبي.........!


سلااااااام
بالاخره تشریف اوردی!!!
من خوبم
تو خوبی؟!
نازنین نرگس نفس مامان
24 آذر 90 1:04
خانمی ما رو هم از دعای خیرتون فراموش نکنید دعا کن زود زود بریم حرم حبیب خدا که دلم داره از دوریش میترکه
من هم شما رو فراموش نمیکنم عزاداریهاتونم قبول

سلام عزیزم
محتاجیم به دعا
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به تربچه! می باشد