تربچه!

آرمه داری خاله جون نرگس

1390/5/4 8:34
نویسنده : مامان تربچه!
1,323 بازدید
اشتراک گذاری

سلام گلکم

خوبی مامانی؟

دیروز عصر دعوت شدیم به مراسم "آرمه داری" خاله جون نرگس.

خوش گذشت. یعنی بد نبود!

سفره ی رنگینی انداخته بودن. سالادالویه، آش ماست، انواع آجیل، نقل و ...

خلاصه چندتا از خواهرشوهرهای خاله جون نرگس با بچه هاشون و همه ی خاله های بابا سینا و بچه هاشون بودن.

بعد از صرف غذا و کمک در شستن ظرف ها، با عمه سلما و دخترخاله ها و دختردایی های بابا سینا نشستیم و کلی خندیدیم

niniweblog.com

اولش با جک گفتن شروع شد بعدش هم زدیم توی فاز تست هوش و معما!

مامانت هم  از این سوال های هوووووش سربلند بیرون اومد!!!

niniweblog.com

بین خودمون بمونه مامانی

اونجا یک کم دلم گرفتشِکـْـلـَکْ هآے خآنومےدائم مراسم آرمه داری خودم رو تصور می کردم و توی دلم آه می کشیدیم.

ناگفته نمونه چندتا از فامیل های بابایی هم برا مراسم آرمه داری من نقشه کشیدن و به مامان جون خدیجه توصیه هایی کردن!!!niniweblog.com

 

niniweblog.com

پ.ن

 

من فکر می کردم همه ی جای ایران این مراسم برگزار میشه اما برخی دوستان از این مراسم اطلاعی نداشتن. خلاصه اش اینه که:

 

مادر زن در 3ماه اول بارداری دخترش طی مراسمی غذاهایی که خانم حامله دلش میکشه و علاقه پیدا میکنه (مثل آش و ...) رو آماده میکنه و خانواده ها رو دعوت میکنه تا جلوی دخترش بشینن و بخورن!!!
به اسم زن حامله همه میخورن به جز خودش! چون خودش نمیتونه اون همه غذا رو یک جا بخوره! اگه چیزی اضاف اومد هم همه میبرن برا خانواده هاشون! شاید هم چیزی تهش موند واسه خود اون بیچاره!!!

خلاصه این که من هیییییییییچ علاقه ای به این مراسم و مراسم های مشابه ندارم و اگه توی این پست نوشتم "مراسم آرمه داری خودم رو تصور می کردم ..." منظورم این مراسم پر زحمت و پر استرس نبود (پر استرس به خاطر این که معمولا آخرش خانواده ی شوهر ایراد هم میگیرن که فلان چیزش کم بود. البته خدا رو شکر خانواده های من و شوشو از این خاله زنک بازی ها ندارن)!!!

 یک دور هم جمع شدن ساده با یک عصرانه ی مختصر هم میتونه بهانه ی خوبی واسه دید و بازدید از زن حامله باشه.

 نظر شما چیه؟  

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (19)

مامان علیرضا
3 مرداد 90 8:58
از این مامان باهوش انشالله یه تربچه باهوش بدنیا خواهد اومد
مامانی کسرا
3 مرداد 90 9:48
مراسم چی؟؟؟؟
آرام
3 مرداد 90 11:21
عزیزم خیلی خوشحالم که بهت خوش میگذره..ولی میشه بگی این مراسم چیه؟
mamane amir ali
3 مرداد 90 12:14
ishalah be zoodi maleh shoma ham misheh.ajaleh nakon.har vaght bekhad hadieh be to ham mideh.
mamane amir ali
3 مرداد 90 12:14
armeh yani chi ?
مامان ابوالفضل
3 مرداد 90 13:00
سلام مامانیه تربچه مراسم آرمه داری چه مراسمیه؟ در کل فهمیدم که حسابی بهت خوش گذشته همیشه شاد باشی
نگار
3 مرداد 90 13:15
سلام خانمي خوبي خوشي خيلي وقت بود كه به وبلاگت نيومده بودم چـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــقدر مطلب هاي باحال اضافه كردي؟!!
ايشالله به زوديه زود مراسم شما خانمي فقط يه تجربه خواهرانه بهت بكنم هيچ چيز رو به زور از خدا نخواه ميدونم كه خودت مؤمن تر و با ايمانتر از اوني هستي كه بخوام نصيحتت كنم اما ياد خودم ميافتم كه اگه ني ني قبلي رو به زور از خدا نخواسته بودم الان يه داغ روي سينه خودم و شوشو و يه اعصاب داغون براي مامانم و بابام نبود......

ممنون عزیزم از این نصیحتت
خودم هم همش می گم هر چی صلاح خدا هست
سارینا
3 مرداد 90 16:45
سلام عزیزم .......... من که نمیدونم ارمه داری چیه واسه چی میگیرن ...... ولی هر چیه فکر کنم چیز قشنگی باشه ایشالله واسه خودت ..........
مامان حسین
3 مرداد 90 17:34
سلام خانومی میشه در مورد مراسمی که گفتی یه کم توضیح بدی .تا حالا اسمشو نشنیدم.
مامان صفا
3 مرداد 90 22:06
آرمه داری یعنی چی؟

مادر زن در 3ماه اول بارداری دخترش طی مراسمی غذاهایی که خانم حامله دلش میکشه و علاقه پیدا میکنه (مثل آش و ...) رو آماده میکنه و خانواده ها رو دعوت میکنه تا جلوی دخترش بشینن و بخورن!!!
مراسمی مسخره و اضافی که هیییییییچ سودی هم نداره!
به اسم زم حامله همه میخورن به جز خودش! چون خودش نمیتونه اون همه غذا رو یک جا بخوره! اگه چیزی اضاف اومد هم همه میبرن برا خانواده هاشون! شاید هم چیزی تهش موند واسه خود اون بیچاره!!!
مامان ماهان
3 مرداد 90 23:57
الهی یه روز از مراسن آرمه داری خودت بنویسی عزیزم راستی ممنونم که دلداریم دادی
نازنین نرگس نفس مامان
4 مرداد 90 2:52
غصه نخور خانمی ایشالا ارمه داری شمااا
سارینا
4 مرداد 90 14:12
مرسی که تو ضیح دادی ....... من اصلا نمیدونستم ولی خوب به قول تو دید و بازدید هم میتونه ساده تر بر گزار بشه
مامان ابوالفضل
5 مرداد 90 15:45
سلام، جالبه، من تا حالا از این مراسم هیچی نشنیده بودم خیلی بامزست پس ایشاالله مراسم آرمه داری خودت و تربچه جون البته به قول خودت مختصر و در حد عصرانه
نارینه
5 مرداد 90 17:44
شما مرسم آرمه رو بگیر خودم میام کمکت عزیزم ...
نازنین نرگس نفس مامان
6 مرداد 90 2:23
ما همیشه مثبت نگاه میکنیم خانمی ایشالا هر چی که هست مراسم باحالیههههه
مامان سید ابوالفضل
6 مرداد 90 4:38
سلام عزیزم انشالله مراسم آرمه داری خودت گلم
مامان نی نی ناز
8 مرداد 90 17:37
سلام گلم...
چه مراسم بامزه ای .... به نام مامان جدید و به کام بقیه....
کاش این مراسم اینطوری بود که از فامیلای نزدیک هر دو طرف هر کسی یه ویارونه درست می کرد و می آورد برای مامان جدید .... حالا غذا ... میوه ... خوراکی ... هرچی...
بنظرم اینکه مادر دختر این کار و کنه یه کم زور داره برا آدم...
ههههههههههههههههه ولی جالب بود.
گلم ان شالله آرمه داری خودت....

وای چه پیشنهاد جالبی
خیلی خوب میشه این طوری
مامان طه
12 شهریور 90 22:19
سلام خانمی. من مامان طاها هستم ولی اولین باریه که دارم پست های شما رو می خونم. منم از این مراسم خبر نداشتم. بیچاره زن حامله که باید این همه سختی بکشه!!!
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به تربچه! می باشد